SEM چیست ؟


کلمه SEM مخفف Search Engine Marketing می باشد و به معنای بازاریابی با موتورهای جستجو می باشد .

زمانی که یک بازدیدکننده در اینترنت به دنبال محصول و یا خدمات مورد نظر خودش می گردد با سرچ در موتورهای جستجو این کار را انجام می دهد حال اگر 100 شرکت آن کالا و یا خدمات را در وب سایت خود داشته باشند سایت هایی به فروش بالا و یا عرضه خدمات دست پیدا می نمایند که بهترین جایگاه در موتورهای جستجو را دارند . 

  همانطور که اطلاع دارید تعداد فروشگاه های اینترنتی امروزه بسیار افازیش یافته است که به این نمعنی می باشد که رقابت افزایش یافته است .

SEM دو قسمت دارد SEO و PPC

SEO: مخفف Serach Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتور های جستجو می باشد یعنی با انجام سئو و بهینه سازی برای کلمه کلیدی ( کلماتی که به خدمات یا محصولاتتان مرتبط است و کاربر برای پیدا کردن خواسته ی خود آن کلمات را سرچ می نماید ) وب سایت می توان جایگاه بهتری در موتورهای جستجو بدست آورد .

PPC: مخفف شده کلمه Pay Per Click می باشد و به معنی پرداخت در ازای هر کلیک می باشد . در صورت استفاده از PPC به ازای هر کلیک باید مبلغی را به موتورهای جستجو پرداخت نمایید . لازم به ذکر است که SEO در دراز مدت جواب می دهد و نیاز به زمان دارد و در مقایسه با PPC به نظر من از SEO استفاده کنیم بهتره .

برای مورد آخر بگوییم که شما هرچه برای سئو سایت پرداخت نمایید هزینه به حساب نمی آید زیرا زمانی که جایگاه خوبی در موتورهای جستجو پیدا نمایید فروش شما بیشتر خواهد شد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.