نکاتی راجع به انتخاب هاست


سازمان هایی که سرویس هاست را با چندین برنامه ارائه می دهند بسیار باشند . پس گاهی با این همه تنوع انتخاب یک هاست مناسب سخت می شود . ما در این مطلب به مواردی که شما در هنگام خرید هاست باید به آن توجه نمایید را می گوییم تا یک هاست مناسب پیدا نمایید .

  

سیستم عامل

با اهمیت ترین مورد در انتخاب هاست انتخاب سیستم عاملی می باشد که وب سرور قرار است استفاده نماید . اکثرا انتخاب میان سیستم‌ عامل های لینوکسی و ویندوزی می باشد . انتخاب سیستم عامل بستگی به وب سایت و فناوری های استفاده شده در وب سایتتان می باشد .  اکثرا سایت‌هایی که از محصولات مایکروسافت ساخته شده باشند باید از هاست های ویندوزی استفاده نمایند . برای فناوری های منبع باز باید از هاست های لینوکسی و یا هاست ویندوزی که این امکانات روی آن ایجاد شده ‌اند استفاده نمایید .

قابلیت ها

پس از انتخاب سیستم عامل باید قابلیت هایی را که از هاست‌تان می خواهید تعیین نمایید . برای انجام این امر وقت بگذارید ، برای این که لیست امکانات هایی که سازمان های هاست ارائه می‌دهند هرروزه بیشتر می‌شود و با این حال ممکن است بعضی بسته‌های هاست در ابتدا به یکدیگر شباهت داشته باشند ولی با نگاه بیشتر به این امکانات می شه فهمید که این تفاوت ها آن قدر هم کم  نیست .

مواردی که باید به آن‌ها توجه نمایید شامل :

پهنای باند و ترافیک

تعداد دامنه‌ها و زیردامنه‌ها

فناوری های اسکریپت‌نویسی

بکاپ ‌گیری

آپ‌تایم

فضای دیسک

ضمانت‌های برگشت پول

دیتابیس‌ها / پایگاه‌های داده (نوع و تعداد)

امکانات ایمیل

 

هزینه

تنها موردی که بسیاری از افراد در تهیه‌ ی اولین هاست خود به آن توجه می‌ نمایند پولی می باشد که برای هاست باید پرداخت نمایند .  انتخاب هاست فقط بر پایه قیمت به دنبال دردسر رفتن می باشد . به یاد داشته باشید که هزینه ‌ی هاست شما تنها هزینه‌ ی ماهانه یا سالانه‌ای که پرداخت می نمایید نیست . کاهش DownTime، پهنای باند اضافی ، هزینه‌های نصب و راه‌اندازی، هزینه‌های فعال‌سازی امکانات اضافه هزینه هایی هستند که به هزینه ی هاست اضافه خواهد شد .

پشتیبانی

روش پشتیبانی از مشتریان یکی از موارد انتخاب هاست می باشد که بیشتر تا زمانی که کار افراد به این قسمت از فعالیت سازمان ارائه دهنده هاستینگ شان نیافتاده به آن توجهی ندارند .

 

اعتبار سازمان ارائه دهنده هاست

اطمینان پیدا نمایید که سازمان ارائه دهنده هاست به تعهداتش در سال‌های بعد پایبند خواهد ماند . برخی از این سازمان ها یک زمانی را در بازار ارائه هاست می مانند و بعد از مدتی به دنبال کارهای دیگر می‌روند و برای شما مشکل ساز می شوند . پس اطمینان پیدا نمایید که مشتریان قدیمی سازمان ارائه دهنده هاست از آن راضی می باشند .

 

آپ‌تایم

در واقع هیچ هاستی توانایی این را ندارد که همیشه آنلاین باشد . سرورها بعضی اوقات جهت مسائل امنیتی یا آپدیت های نرم‌ افزاری احتیاج به ری‌ست شدن دارند و هر هاستی که سر وقت آپدیت نشود نمی‌تواند بهترین سرویس‌ها را تامین نماید و در معرض هک شدن قرار می گیرد . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.