تعیین یک شعار خوب یکی از راه هایی است که باعث قدرت مند تر شدن برندتان می شود و تاثیری عالی بر روی آن می گذارد . تعیین یک شعار مناسب باعث می شود که مشتریانتان برند شما را به خاطر بسپارند همچنین شعار شما هویت برند و شرکتتان را برای مخاطبان بازگو خواهد کرد پس حواستان به تعیین شعار برای برندتان باید باشد . در ادامه مطلب به نکاتی که شما را در جهت انتخاب شعاری جذاب و پر از مفهوم راهنمایی می کند خواهیم گفت . با ما همراه باشید .
1. شعاری که کپی برداری نیست
الهام گرفتن از شعار برندهای موفق کار بدی نیست و ما شما را از آن کار منع نمی کنیم برندینگ اما اگر از شعار برندهای موفق عینا تقلید کنید به ضرر برند خودتان کار نموده اید جدا از مشکلاتی که ممکن است به دلیل رعایت نکردن حق کپی رایت گریبان گیر شما شود برندینگ خودتان را بگذارید جای مخاطب , آیا برندی را انتخاب می کنید که در پروسه برندینگ خود از برند های موفق دیگر در هر زمینه ای تقلید کرده باشد ؟
2. اتخاب شعار کوتاه
به این خاطر می گوییم شعارتان کوتاه باشد که راحت در ذهن مخاطب جای بگیرد حتی برندینگ اگر بتوانیدد شعارتان را در یک عبارت جای دهید بسیار بهتر است در غیر این صورت یک شعار خوب باید بین 5 تا 10 کلمه باشد .
3. شعارتان به راحتی قابل خواندن باشد
زمان انتخاب شعار نباید از زبان گیج کننده استفاده نمایید . شعار باید طوری باشد که برندینگ مخاطب با یک بار خواندن به راحتی متوجه آن شود . انتخاب یک شعار پیچیده و گیج کننده جذابیتش را از دست خواهد داد .
4. صداقت در شعار
زمان انتخاب شعار به این نکته توجه کنید که وعده هایی را در شعارتان استفاده نکنید برندینگ که نتوانید به آن عمل کنید . برای مثال وقتی می گویید ارزان تر از همه جا ممکن است در زمینه کاری شما افراد دیگری وجود داشته باشد که قیمت اجناس و یا خدماتش از برندینگ شما کم تر باشد . به طور خلاصه در انتخاب شعار اغراق نکنید که 100% به ضررتان تمام خواهد شد .
5. ریتمیک بودن شعار
انتخاب شعاری که حالتی ریتمیک داشته باشد و در آن از کلمات هم آوا استفاده شده برندینگ باشد در ذهن مخاطبینتان راحت جای خواهد گرفت .
6. شعار , تمرکز بر سود مخاطب داشته باشد
شعاری که انتخاب می کنید باید ذهن مخاطب را به سمتی ببرد که سودی که از انتخاب برند برندینگ شما به دست می آورد را متوجه شود . انتخاب همچین شعاری باعث ایجاد صمیمیت و دوام بین شما و مخاطب خواهد شد .