تصور کنید کسب و کار جدیدی را شروع کرده اید و در آن حرفه ای هستید . اما ویترین جذابی برای معرفی خدمات و یا کالای خود هنوز ندارید ، می توانم تصور کنم که آخر ماه دغدغه ای جز پرداخت قبوض ماهانه و پرداخت حقوق کارکنانتان نخواهید داشت ، هر چه قدر هم که در کسب و کارتان حرفه ای باشید ، بدون داشتن یک ویترین مناسب برای معرفی آن همیشه آخر ماههای تلخی را پیش رو خواهید داشت .
در مقاله 6 راز برای داشتن یک وب سایت تجاری موفق (1) راز را با شما در میان گذاشتم ، خوب وقت آن رسیده که 3 راز دیگر را برای شما بازگو کنم :
خواهش می کنم در اولین ملاقات خود با مشتری حرفه ای وارد شوید !!!
اغلب اولین مواجهه مشتریانتان با شما در وب سایتتان رخ می دهد ، آن ملاقات را با شکوه و جذاب برگزار کنید ، در آن ملاقات حرفی برای گفتن داشته باشید . مشتریانتان را به یک فنجان قهوه در وب سایتتان دعوت کنید . یک فنجان قهوه از حرف های جدید ، یک فنجان قهوه از خدماتی نو ، یک فنجان قهوه از راه کار های کوتاه اما تاثیر گذار . اولین نگاه 90 % رشته ی ارتباطی مشتری با کسب و کار شما را شکل خواهد داد .
بی پروا به یک آدم وسواسی برای صفحات لندینگ خود تبدیل شوید ، بارها و بارها از منظر های مختلف صفحات وب سایت خود را نگاه کنید ، آیا چیزی پیدا می شود که شما را جذب نماید ؟ اگر جواب این سوال منفی است ، معنی آن این است که شما هنوز نیاز به بررسی و ویرایش بیشتر صفحات وب سایت خود دارید .
ابزارهای بسیار زیادی برای ثبت وقایع و گرفتن آمار مراجعه کنندگان به وب سایت وجود دارد . با آن ابزار ها می توانید ماندگاری افراد در یک صفحه و یا عدم علاقه آنان را به صفحه ای دیگر متوجه شوید . از آن ابزارها استفاده نمایید و در یکی از آنها حرفه ای شوید ، به کمک آن ابزارها می توانید رفتار مراجعه کنندگان در وب سایتتان را رصد نمایید و در طراحی وب سایت خود و یا در بروز رسانی های وب سایتتان از آن اطلاعات استفاده نمایید تا محتوای بهینه و مورد نیاز مخاطبانتان را تولید نمایید . این محتوا می تواند اضافه کردن و یا حذف یک کالا از سبد محصولاتتان باشد .
زمانی که مراجعه کنندگان علاقه ای به یک صفحه یا یک کالا در وب سایتتان ندارند ، یک تغییر در سبد کالا یا خدماتتان لازم و ضروری می باشد .
Google Analytics گل سرسبد آن ابزارهاست ، به وب سایت www.Histats.com هم یک سر بزنید .
یک صفحه ارتباط با ما ، که به راحتی قابل پیدا کردن باشد ، یک آدرس پست الکترونیکی و یا یک شماره تلفن که همیشه جلوی چشم باشد ، یک حس اعتماد را بین شما و مراجعه کنندگانتان شکل خواهد داد .
آن چنان راه های ارتباطی با خود را آسان نمایید ، که مجال پرسیدن این سوال از مشتریانتان گرفته شود : "خوب ، حالا این فروشگاه را کجا پیدا کنم " . در صفحه خانگی خود و یا حتی به گفته برخی از کارشناسان بازاریابی آنلاین در تمامی صفحات همیشه یک راه برای ارتباط با شما باید وجود داشته باشد .
خوب این هم از 6 راز برای داشتن یک وب سایت تجاری موفق .
موفقیت در یک کسب و کار نوپا به دلایل و شرایط گوناگونی وابسته است ، من سعی کردم قسمتی از آن را که به وب سایتتان مربوط بود ، با شما در میان بگذارم .