یکی از مهمترین بخش ها در طراحی و برندینگ ، مطالعه دقیق بازار و شناخت ابعاد وجودی سازمان شما در آن بازار خواهد بود ، بدین معنی که پاسخ هایی مناسب ، برای سوالات زیر یافت شوند : مشتریان این بازار چه تفاوتی برای شما با دیگر رقبایتان قائل هستند ؟ محصولات و یا خدمات شما در چه زمان و یا مکان هایی با مشتریانتان ارتباط برقرار می نماید ؟ مواد و محتوای ایجاد و یا ساخت خدمات و محصولات شما چیست ؟ در 5 سال آینده برند خود و ابعاد سازمانی خود را چگونه تصور می نمایید ؟ پاسخ سوالات فوق و تجزیه و تحلیل آنها آغاز فرایند طراحی و برندینگ برای شما خواهد بود ، در این مرحله طرح ابتدایی شخصیت اصلی برند شما به تصویر خواهد آمد .
طراحی لوگو و نشانه – ست اداری – کارت ویزیت – طراحی بسته بندی و .... اولین قدم در در طراحی لوگو معمولاً اتود زدن های دستی بر روی کاغذ می باشد . که شاید این طرح ها 10 ها بار تعویض شوند ، تا جوهره وجودی در طراحی برندینگ شما شکل پیدا کند ، در این مرحله می باشد ، که یک گرافیست با تجربه می تواند عرض اندام نماید . طراحی هویت درون سازمانی : هویت درون سازمانی شما باید مانند یک معمای ساده در لوگوی برند شما نمایان شود . آنگاه مخاطب شما فقط با کمی تامل کردن پی به طرز تفکر شما خواهد برد . فقط و فقط 3 عنصر " شکل " ، " فونت " و " رنگ " هستند که هویت درون سازمانی شما را در طراحی لوگوی نشان خواهد داد .
این مرحله به تعداد Object های برندینگ شما تکرار خواهد شد . Object هایی مانند :"طـراحی لوگو و نـشـانه" ، "طراحی ست اداری" ، "طراحی کارت ویزیت" ، "طراحی بسته بندی" ، " خدمات پس از فروش " و " نمونه کارها "
در نهایت به مهمترین قسمت فرآیند طراحی و برندینگ می رسیم ، حال شما باید رفتار این نوزاد نوپا را با مشتریانتان خود رصد نمایید ، آیا این کودک توانایی ارتباط با مشتریانتان را دارد ؟ سعی نمایید در گذشت زمان آن نوزاد را تربیت نمایید تا بزرگ شود . این را بدانید که " برند " شما تا زمان حیات سازمان شما نیاز به تربیت و پشتیبانی دارد .
شرح مختصری از خدمات طراحی و برندینگ : شناسایی بازار مخاطبین برند به صورت کاربردی معرفی صحیح و دقیق قابلیت های سازمان به مشتریان طراحی و انتخاب نام و نشان تجاری متناسب با هویت برند شناخت بازارهای هدف جانبی برند جهت تکمیل فرآیند بازاریابی تجزیه و تحلیل میزان فروش احتمالی برند در بازه های زمانی مشخص ارائه راهکارهای به روز و تبلیغات هدفمند در حوزه معرفی برند در بازار تحلیل رقبای برند و ارائه راهکارهای مناسب جهت برتری نسبت به رقبا تهیه و تنظیم گزارش های آماری جهت کارشناسی پیشروی فرایند برند سازی انجام آزمایش های لازم جهت تمکیل و یا ویرایش سبد کالا یا خدمات سازمان