اولین چیزی که بعد از شنیدن نام برند های معروف به ذهن ما می آید , لوگوی آن هاست . مثلا شنیدن نام کوکاکولا ما را یاد لوگویی که به رنگ قرمز و با یک فونت خاص کوکاکولا نوشته شده است می اندازد . این موضوع برای بقیه برند ها هم به همین صورت است . یکی از ابتدایی ترین و اصلی ترین قدم ها برای برندینگ طراحی لوگو و برند می باشد . که بسیاری از افراد هستند که به این موضوع اصلا توجهی ندارند . اما باید به این افراد بگوییم که لوگوی یک برند همه حس هایی که مشتری از تجربه خرید و یا تبلیغاتتان دارد تداعی می کند برای مثال زمانی که لوگوی بنز را می بینید برندینگ یاد یک خودروی لوکس و زیبا می افتید .
برای این که در طراحی لوگوی برندتان اشتباهی رخ ندهد از این اشتباهاتی برندینگ که در ادامه مطلب به شما می گوییم اجتناب نمایید .
1- طراحی شلوغ
سعی کنید لوگویی که طراحی می کنید ساده باشد و زیاد پیچیده و شلوغ نباشد . به این برندینگ دلیل که اگر لوگوی شلوغی داشته باشید هنگام چاپ بر روی محصولاتتان به مشکل خواهد خورد .
2- طراحی لوگو در وقت کم
طراحی لوگو در وقت کم می تواند خیلی تاثیر منفی در کسب و کار شما ایجاد نماید . پس اگر خودتان برندینگ و یا کس دیگری قرار است لوگوی شما را طراحی کند به اندازه کافی وقت برایش بگذارید . مطمئن باشید که یک طراحی لوگوی بی کیفیت شرایط کسب و کار برندینگ شما را به هم خواهد زد و یا خیلی از مشتریان را از شما دور خواهد نمود .
3- طراحی در یک سایز ولی زیبا
لوگویی که قرار است طراحی کنید طوری نباشد که فقط در حالت زوم و یا بالعکس برندینگ زیبا به نظر برسد . زمان طراحی لوگو سایزهای مختلفی را امتحان کنید و بهترین آن را انتخاب نمایید .
4- کپی برداری
شاید در زمینه ای که شما در آن فعالیت دارید برندهای دیگری باشند که خیلی برندینگ موفق هستند , ولی دلیل نمی شود کپی برداری از لوگویی که دارند برای شما هم جواب بدهد. این جمله را به خاطر بسپارید . ( خلاقیت همواره موفقیت به همراه برندینگ می آورد ) . طراحی لوگو , نشانگر هویت برند شماست . پس لوگویی که طراحی می کنید باید از خلاقیت خودتان در آن استفاده شود نه از خلاقیت دیگران .
5- طراحی لوگوی زودگذر
فکر میکنیم تا اینجا به اهمیت طراحی لوگو پی برده باشید . لوگویی که طراحی برندینگ می شود قرار است زمان زیادی برای شما کار نماید . به مفهومی دیگر طراحی لوگو شما باید طراحی ماندگار داشته باشد . این توضیحاتی که دادیم به این معنا نیست که برندینگ تغییر لوگو در طی زمان امر اشتباهی می باشد . اشتباه نکنید
6: استفاده از نام خانوادگی و اساطیر مورد علاقه تان
اشتباهاتی که برخی افراد می کنند استفاده از نام خود و یا اساطیر محبوبشان برندینگ در طراحی لوگو می باشد . توجه داشته باشید که این ها برای شما اسامی جذاب و دوست داشتنی به حساب می آید شاید برای مشتریانتان اینطور نباشد .