معماری برند فراهم کردن یک سری برنامه ها برای ساخت یک برند قدرتمند می باشد .اگر ساختار برند درباره ساخت یک تجربه می باشد _ یک ایده در ذهن مشتریانتان از اینکه چرا محصولات شما در بین این همه تنوع را انتخاب می کنند _ معماری برند یک طرح یا برنامه ای می باشد که اطمینان ایجاد می کند که همه چیز با هم هماهنگ هستند.معماری برند به معنای یک نقشه ی راه برای موفقیت های حال و آینده ی شما می باشد .معماری برند یک تفاوت در سطوح مختلف برندتان ایجاد می کند و همچنین یک سلسله مراتبی را فراهم می کند که روابط بین محصولات ، خدمات و اجزایی که نمونه های کار های شما را می سازند ، را توضیح می دهد.
این معماری برند به برند شما یک ساختارمی دهد ، پس کارمندان و مشتریان شما ارزش و روابط بین قسمت های مختلف آن را درک می کنند .مشتریان مان با ایده و دیدگاه های عالی به سمت ما می آیند . اما چیزی که اغلب آنها فاقد آن هستند یک ساختار واضح برای تعریف اینکه چگونه سازمان دهی شده اند ، می باشد و اینکه در آینده به فرصت های خود چگونه رسیدگی خواهند کرد چرا معماری برند اهمیت دارد ؟
یک معماری برند واضح ایده ی عالی شرکت شمارا که تولید کننده ی اتومبیل است ، متقاعد می کند که یک خط تولید لوازم خانگی برقی خارج از ماموریت شرکت شما نمی باشد .
این کار تضمین می کند که لوگوی رسمی شما ،با یک ایده ی جدید از سمت یک مدیرتازه وارد شرکتتان که فکر می کند اگر از فرمت جدید یا مثلا اگر از رنگ قرمز استفاده کند بهتر است، زیر سوال نمی رود .
این کار به شما این قدرت را می دهد که خط تولید های جدیدی را سازماندهی یا معرفی کنید که کاملا با دیدگاه های مختلف برندتان هماهنگ است ، پس می توانید از حقوق سهامداران موجود ، روابط خرده فروشی و وفاداری مشتریانتان بهرمند شوید .
چه زمانی می توانید بگویید که وقت آن رسیده است که یک نمایندگی برند با تجربه ی بالای معماری برند را استخدام کنید .
یک معماری برند بی سامان (و یا اینکه معماری برندی که وجود ندارد ) می تواند شما را مجبور به استفاده از سهامتان کند و یا اینکه ارزش برندتان را در خطر قرار دهد . یک نمایندگی برند خوب می تواند به معنای تفاوت بین رشد بلند مدت شرکتتان و یا فروپاشی آن باشد . شاید وقت آن رسیده است که از یک مشاوره ی معماری برند استفاده نمایید اگر :
دارای برندی می باشید که قصد دارد خط تولید خود را گسترش دهد .
خواهان آن هستید که برندی را ایجاد نمایید که نقشه های بزرگی در حال حاضر دارد ، اما نقشه های بزرگتری برای آینده اش برنامه ریزی کرده است .
در حال خواندن این مقاله می باشید و به این نتیجه رسیده اید که معماری برند تان یا وجود ندارد و یا خیلی به یکی از افراد شرکتتان وابسته است