سلامت پوست حین رژیم های کاهش وزن

رژیم لاغری سریع

بسیاری از افراد، زمانی که حرف از رژیم های کاهش وزن می شود، به یاد تجربیات تلخی می افتند. تجربه ی شخصی خود یا اطرافیان، که با رژیم کاهش وزن، پوست آنها افت کرده، و زیبایی و شادابی قبل از رژیم را از دست داده و این باعث واهمه از رژیم برای آنها شده. یکی از نکات مهم در این رابطه، پیروی از رژیم های خودسرانه و غیر اصولی است که فرد از بسیاری از موادمغذی محروم شده و چنین مشکلاتی برای او پیش می آید.با رعایت نکات زیر، تا حدود زیادی می توان از این اتفاق ناخوشایند جلوگیری کرد.

 

آهسته وزن کم کنید:

 

کاهش وزن سریع بیشترین آسیب را به کلاژن محافظ پوست وارد رژیم لاغری سریع می‌کند این لایه در حفظ حالت ارتجاعی بسیار مفید بوده و ماده ای پروتئینی بوده لذا برای سنتز مجدد آن تامین حداقل انرژی در طول روز ضروری می‌باشد، رژیم‌هایی که توسط افراد غیر رژیم لاغری سریع متخصص و غیر متبحر اعمال می‌گردد، بدلیل عدم در نظر گرفتن این نکات بیشترین آسیب را به سلامت پوست و موی شما وارد رژیم لاغری سریع خواهند نمود. متخصصین تغذیه حداکثر کاهش 2 کیلوگرم در ماه را برای چاقی‌های غیر بیمار گونه افراد معمولی متناسب می‌دانند

 

به مقدار فراوان آب بنوشید:

 

کاهش وزن سریع به طور عمده بدلیل از دست دادن مایعات بدن می‌باشد که رژیم لاغری سریع یکی از عوارض مخرب آن جمع شدگی پوست و تیرگی آن بدلیل تجمع ملانین می‌باشد، نوشیدن آب حداقل 8 لیوان در روز به استثنای بیماران کلیوی و رژیم لاغری سریع مبتلایان به پرفشاری خون، بهترین راه مقابله با آن می‌باشد.

 رژیم لاغری

از فیتوکمیکال‌ها و آنتی اکسیدان‌های گیاهی در طول روز استفاده نمایید:

 

میوه‌ها و سبزیجات غنی از ویتامین‌ها: ویتامین‌های محلول در آب از جمله ویتامین C نقش بسیار مهمی در تضمین بازسازی کلاژن پوست دارند؛ لذا مصرف مرکبات، سبزیجات برگ سبز از جمله کلم بروکلی و فلفل دلمه‌ای بدلیل غنی بودن از نظر اسید اسکوربیک و دارا بودن آنتی اکسیدان‌های قوی در طول روز می‌تواند محافظ پوست شما باشد.

از شوید و شیرین بیان استفاده کنید: این دو ترکیب گیاهی قوی دارای تاثیر مثبت در افزایش متابولیسم بدن و نیز کاهش التهابات و تیرگی پوست می‌باشند لذا استفاده خوراکی و موضعی این ترکیبات زیر نظر متخصصین می‌تواند منجر به افزایش سلامت و شادابی پوست شما در طی دوره‌های کاهش وزن باشد.

از زردچوبه و زنجبیل استفاده نمایید: استفاده متعادل از ادویه جات بوی‍ژه زردچوبه و زنجبیل با افزایش متابولیسم پایه، روند کاهش وزن شما را تسهیل و تسریع نموده و با کاهش عملکرد مسیرهای التهابی بدن از صدمات پوستی پیشگیری می‌نمایند.

چای سبز بنوشید: مصرف 2-3 فنجان چای سبز در روز بدلیل داشتن آنتی اکسیدان قوی به نام کاتچین‌ها می‌تواند آسیب‌های ناشی از آلودگی‌ها و استرس اکسیداتیو در بدن و پوست را بکاهد.

غذاهای آب پز بخورید و از سرخ کردنی‌ها بپرهیزید:

 

تهیه غذاها به روش بخار پز کردن و آب پز نمودن منجر به  رژیم لاغری آنلاین حفظ ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های طبیعی بویژه در سبزیجات می‌گردد، سرخ نمودن غذاها محتوای چربی و انرژی غذاها را افزوده و ویتامین E که از دوستداران سلامت پوست است را ازبین می‌برد، لذا با  رژیم لاغری آنلاین مصرف مواد غذایی طبیعی و بخارپز گام مهمی در مراقبت از بدن خود برداریم. برای دریافت رژیم لاغری آنلاین بر روی تصویر زیر کلیک نمایید .

 رژیم آنلاین

متنوع و متعادل غذا بخورید:

 

هریک از گروه‌های غذایی تامین کننده بخشی از مواد مغذی  رژیم لاغری آنلاین مورد نیاز ما می‌باشند؛ لذا با مصرف متعادل هر یک از این مواد از تامین نیازهای بدنمان اطمینان حاصل کنیم. در این میان توصیه می‌گردد با محدود  رژیم لاغری آنلاین کردن گوشت قرمز، مصرف ماهی، کاهش مصرف قند و روغن و افزایش مصرف میوه و سبزی سلامت بدنمان را نیز در کنار شادابی پوست‌مان حفظ کرده و به وزن ایده‌آل دست یابیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.